Sunday, June 18, 2006

انگلستان 2 یا فوتبال؟
خوب دیگه، اینم از پرونده ما توی جام جهانی. متاسفم... انگار چاره ای جز پذیرش نیست اما. حتی دیگه دوست ندارم بازی با آنگولا رو نگاه کنم از بس از دیدن این دو تا بازی حرص خوردم... ، ضمنا مشکلات خود بازی کم بود، این خبرنگارهای بی بی سی هم با اینقدر به نفع گزارش کردن بیشتر حرص آدم رو در می آوردن،بعدشم، نمی شه حالا وسط بازی فوتبال به برنامه هسته ای تهران گیر ندن؟
اما بالاخره رفتم یک بار که دسته جمعی فوتبال نگاه کردن انگلیسی ها رو ببینم. خوب البته نه یک بار معروف با تماشاگرهای حرفه ای و طرفدارهای دو آتیشه انگلیسی، بلکه بار دانشگاه!که پر بود از آدم و حدود دویست نفر دانشجو توش بودن
(ولی عجب تیم متوسطیه این تیم انگلیس واقعا، سخت برد انصافا ترینیداد رو... )
راستش دوست داشتم اینجا بنویسم : "چرا ما نباید اینطور فضاهایی داشته باشیم که همه با هم فوتبال ببینیم" بعد خودم خودم رو ملامت کردم که حالا همه چیز مملکت درسته، فقط اشکالش نداشتن اینطور فضاهای عمومی برای دیدن فوتباله!"
آخر هم اینکه من میگم اگه قرار نیست کسی شگفتی آفرین باشه توی این جام (مثلا غنا یا حتی آنگولا) و اگر قراره باز هم ستاره های فوتبال صعود کنن، کاش آرژانتین ببره. من طرفدار آرژانتینم توی این جام
+
بی بی سی برای جام جهانی صفحه های خیلی جالبی درست کرده . برای بازی هر دو تیم یک صفحه مخصوص درست کرده که شامل گزارش بازی، آلبوم عکس، آمار بازی و رده بندی بازیکنان و نظرات بینندگان می شه. ولی از همه جالب تر یک بخش هست به اسم پخش مجدد مجازی (ویرژوال ریپلی) . توی این پخش مجدد، شما می تونین تمام صحنه های مهم تر بازی رو به صورت گرافیکی ببینین و در ورزشگاه مانور بدین. همه شوت های به سمت دروازه، کرنرها و ... ولی از اون جالب تر یک قسمت جزئیات داره(هایلایت این دیتیل) که شما می تونین گل های بازی رو به صورت گرافیکی ببینین. این لینک رو ببینین. این بخش بخاطر این جالبه که دوربین رو می تونین خودتون تنظیم کنین. از دیدهای مختلف مثل بالا و پشت دروازه و چپ و راست و نیمه زمین و اینها گرفته، تا دیدهای هیجان انگیز تری مثل دید بازیکن ها. مثلا می تونین گل رو از نگاه میرزاپور یا از نگاه رضایی ببینین. یا مثلا می تونین به دوربین دستور بدین که در طول این صحنه، حرکات علی دایی رو زیر نظر بگیره و نشونتون بده. خلاصه که خیلی جالبه، به امتحانش می ارزه. لینک های بالا مربوط به بازی ایران و مکزیک بود و این لینک مربوط به کل بازی ها که روی هر کدوم کلیک کنین صفحه مشابهی خواهید دید.

No comments: