Tuesday, August 15, 2006


به المیرا
چند وقت پیش همسایه مون ازم پرسید ببین راسته توی ایران اگر دختری قبل از ازدواج سکس داشته باشه به دارش می زنن؟ حتی اگه پونزده شونزده سالش باشه...؟ راستش چند ثانیه ای فکر کردم چی باید بگم... باید طبق معمول همیشه بگم نه اینطور ها هم نیست، و این یک تصویر افراطیه که از کشور ما ارائه میشه اینجا و شما توی خبرها می بینین و ... ؛ یا باید بگم آره ، پیش میاد... خیلی چیزهای دیگه هم پیش میاد که اینجا هیچ رسانه ای بهش اشاره نمی کنه و ...
بعد با خودم فکر کردم غافلم از تصویری که ایران داره توی ذهن اطرافیان... تصویری که این مدت پیدا کرده... سعی کردم خودم رو بذارم جای کسی که اینجا زندگی می کنه و از روی خبرها و تصاویر خبرگزاری ها ایران رو می شناسه... چی فکر می کنه وقتی بهش میگم "من ایرانی هستم"؟
کل موضوع شاید تکراری به نظر برسه. ولی وقتی برای اولین بار سعی کردم خودم رو بذارم جای یک نفر اینجا ، خیلی حس بدی بود... به تلخی همون خبری که نوشته بودی...؛

مایک والاس و
مصاحبه مایک والاس با رییس جمهورمون رو شاید دیده باشید تا حالا. مایک والاس حق داره از این مصاحبه نتیجه بگیره که احمدی نژاد خیلی حرفه ایه. کامنت های روی این مصاحبه رو یه نگاهی کردم. خیلی جالبه که آمریکایی ها اکثرا از والاس و نحوه برخوردش انتقاد کردن و از حرفهای احمدی نژاد خوششون اومده.
راستش من نمی تونم این رو که به مسائل داخلی ایران اشاره ای نمیشه راحت بذارم به پای بی اطلاعی مصاحبه کننده! بخصوص با سوال های آخر والاس در مورد رابطه ایران و آمریکا
ضمنا بخشهایی از این مصاحبه رو خیلی از شبکه های خبری پخش کردن...؛

آقای فخرآور
آقایونی که علامه حلی میرفتن و گذارشون اینجا می افته، این آقای امیر عباس فخر آور از کجا سردرآورد ..؟ سرمایه گذاری که دارن روش می کنن جالبه واقعا... بعد از آزادیش ریچارد پرل رفته دوبی ببینش! چطور آزاد شده اصلا؟ با رشوه! و ...؛

جنگ لبنان
دیروز توی ایندیپندنت یک مقاله ای بود درمورد جنگ پس از صلح لبنان و ... مقاله نویس یک سری واقعیات رو جمع کرده بود مبنی بر اینکه این جنگ جنگی بوده کاملا برنامه ریزی شده از بیش از یک سال قبل و اسراییل منتظر بهانه ای برای حمله به فلسطین بوده... نویسنده این تحلیل رو اضافه کرده بود که پشتیبانی کامل آمریکا و حتی تشویقش برای آغاز و ادامه جنگ، برای از بین بردن ظرفیت های نظامی حزب الله در منطقه بوده ، خصوصا از بین بردن موشک های دوربردش ، تا در جنگی که بعدا با ایران خواهد داشت (یا بمباران شهرهای مهم هسته ای) ایران و حزب الله امکان تلافی کردن رو نداشته باشن...؛
نگرانیم هر روز بیشتر میشه...؛

No comments: